Webbanalys

Kundens beteende i din digitala värld.
Hur beter sig egentligen kunden i din digitala värld? Med webbanalys kan du sluta gissa och börja fatta beslut baserade på fakta.

Alltför många saknar konkreta mål med sina digitala kanaler. Och de som har mål saknar i sin tur ofta koll på om kanalerna uppfyller målen. Ett sätt att skaffa koll är att använda webbanalys.

Satsa rätt utan att gissa

Förr handlade webbanalys enbart om att förstå vad besökaren gör på din webbplats. Idag måste du undersöka även appar, intranät, sociala medier och digitala marknadsföringskampanjer. Syftet är att optimera hela din digitala närvaro.

När du vet vad kunderna gör kan du anpassa dina kanaler för att passa dem bättre. Vår uppgift är att hjälpa dig med både analysen och eventuella åtgärder. Åtgärderna ska i sin tur öka värdet på dina digitala satsningar – fler köp, registreringar, nedladdningar eller annat.

Vi är med dig hela vägen från insamling och tolkning av data till analys och förbättringar.

Vi guidar dig till rätt beslut.

Effektkartläggning

Varför, vem, hur och vad?

Webbanalys

Kundens beteende i din digitala värld.

Koncept

En bärande idé.

Domänstrategi

Bli vän med Google.

Våra tjänsteområden

Vi guidar dig till rätt beslut.

Strategi handlar om mål, styrning och uppföljning för ett lyckat webbprojekt. Du behöver koll på vision och behov för att göra rätt saker. Planering och processer för ett smidigt utförande och slutligen utvärdering för lärdomar och förbättringar.

Text, beteende och form.

Rätt innehåll för rätt kanal, både vad gäller text, interaktion och grafiskt material. Du får hjälp med hela eller delar av innehållet - copy, publicering och korrektur. Följsam design för mobil, webb och surfplatta ser vi som självklart.

Modernt, stabilt och lättanvänt.

För vissa är tekniken rolig och spännande. För andra bara ett nödvändigt ont. Med oss får du teknik som fungerar, är stabil och lätt att använda. Det finns ett flertal moderna verktyg att välja på och vi hjälper dig att hitta rätt.